2011. május 30., hétfő

Eperfelfújt

Zilahy Ágnes "tálba főtt eper" című receptjét használtam ennek a finomságnak az elkészítéséhez.  Gyors desszert. Friss eperöntettel az igazi.



Hozzávalók:
·        30 dkg eper
·        2,5 dl tej
·        3 tojás
·        4 evőkanál cukor
·        12 evőkanál liszt
·        ½ citrom leve
·        kevés vaj a forma kikenéséhez + liszt a szóráshoz

Elkészítése:
A sütőt előmelegítettem 190 fokra. A formákat előkészítettem: vékonyan vajaztam, liszteztem. Az epret megmostam, megtisztítottam, majd rúdmixerrel pépesítettem. A tojássárgájákat a cukorral habosra kevertem. Beleszitáltam a lisztet és elkevertem. Hozzáadtam a tejet a citromlevet és végül az eperpépet. Alaposan elkevertem. A tojásfehérjét kemény habbá vertem. Óvatosan beleforgattam a habot az epres masszába. A formákba simítottam, majd kb. 20 perc alatt megsütöttem. Porcukorral szórva tálaltam. A megadott mennyiség 8 felfújthoz elegendő.
Forrás: Zilahy Ágnes, 1892.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése