2011. május 20., péntek

Réteskosárka garnélarákos töltelékkel

 
Ismét rétes, ezúttal kosárka formában. Kellemes ízvilágú, és jóval könnyedebb sódoros társánál. Előételként ajánlom, de egy könnyű salátával akár vacsoraként is megállja a helyét.



Hozzávalók (6 kosárkához):
·        25 dkg garnélarák
·        8  dkg vaj + kenéshez
·        rétestészta (Készen kaphatót használtam.)
·        4-5 evőkanál tejföl
·        1 egész tojás, 2 tojássárgája
·        2 dl tejszín
·        1 zsemle
·       


Elkészítése:
A zsemlét apróra vágtam, és a tejszínbe áztattam. A rákot enyhén sós vízben megfőztem. 3 réteslapot 10 cm x 10cm-es kockákra vágtam. Muffinsütő mélyedéseibe helyeztem, úgy, hogy 1 mélyedésbe 3 réteslapkocka került, rétegenként vékonyan olvasztott vajjal megkenve. A vajat robotgéppel habosra kevertem, beledolgoztam 1 egész tojást és 2 tojássárgáját. A megnedvesített morzsát, a rákot belekevertem, sóztam, végül hozzáadtam a tejfölt.
A tölteléket a kosárkákba adagoltam, és 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 percig sütöttem. Epres madársalátával tálaltam.

Forrás: Czifray, 1829.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése