2011. június 13., hétfő

Blancmange málnaöntettel

A XIX. századi magyar gasztronómiára a francia konyha erős hatást gyakorolt, annak köszönhetően, hogy számtalan francia szakács dolgozott hazánkban. Megjelentek a francia szakkifejezések, a század végére pedig a gasztronómia nyelve a francia lett.
Egy tipikus francia édességet hoztam, melynek neve manapság kevésbé divatos, mint olasz panna cottáé, pedig szinte szóról-szóra ugyanúgy készül. A selymes, vaníliás-mandulás édesség mellé jól illik a savanykás ízű málnaöntet.


Hozzávalók:
·        2 dl tejszín
·        2,5 dl tej
·        10 dkg mandula
·        1 vaníliarúd
·        cukor
·        1 csomag lapzselatin
Málnaöntethez:
·        50 dkg málna
·        2-3 evőkanál cukor
·        1 lapzselatin

Elkészítése:
A nagyobb darabokra aprított mandulát és a vaníliarúd kikapart magjait a tejben felforraltam és 15 percig állni hagytam. Ezt követően, sűrű szövésű vásznon leszűrtem. A mandulás tejhez adtam a tejszínt és a cukrot. Felforraltam, majd hozzákevertem a beáztatott zselatinlapokat (1 lap kivételével). Formába öntöttem és 3 órára hűtőszekrénybe tettem. A málnaöntethez a megmosott málnaszemeket késes mixerrel pépesítettem, és szűrőn átpasszíroztam. Hozzáadtam a cukrot, a zselatinlapot és felforraltam.
A megszilárdult tejpudingot a formából kiborítottam, a málnaöntetet köré tálaltam.

Forrás: Németh Zsuzsána, 1858.

4 megjegyzés:

  1. Ezt csak most fedeztem fel, jobban is hangzik, mint a panna cotta. Milyen gyönyörűen tálaltad!

    VálaszTörlés
  2. Én meg igazán csak most fedeztem fel,és igazán guszta, és a málnaöntet szine?!:))))

    VálaszTörlés