2011. június 24., péntek

Debreczeni mazsolás csirke


Senkit ne tévesszen meg ez a csirkepörköltre emlékeztető megjelenés, mert ennek az ételnek semmi köze hozzá. Édesen-savanyú, pikáns fogás. Egyszerűen tökéletes.
Az eredeti recept Zilahy Ágnestől származik, aki így írt róla:
„Debreczenbe nem történhet civislakodalom a mazsolás csirke nélkül; e gazdag, pikáns izű étel egészen debreczeni és évszázadok óta hagyományosan lakodalmi eledel. Nagy mennyiségbe szokták ott ezt a csirkét késziteni; de természetesen kis háztartásban készithetjük egy-két csirkéből is. Ezt a debreczeni lakodalmak alkalmával első ételnek szokták tálalni.”




Hozzávalók:
·        1kg csirkecomb
·       
·        1 citrom
·        1 dl fehérborecet
·        12 dkg mazsola
·        2 evőkanál cukor
·        1,5 dl fehérbor
·        2 dkg zsír
·        2 evőkanál liszt
·        2 evőkanál pirospaprika

Elkészítése:
A megmosott csirkecombokat sós vízben puhára főztem. A citromot karikákra vágtam 1 dl borecetben és 2 dl vízben 10 percig főztem. Egy harmadik edényben a cukros mazsolát fehérborban pároltam puhára. Amikor a csirke is megpuhult, hozzáadtam a boros mazsolát és az ecetből kivett citromkarikákat (leve nem kell!). Pirospaprikás rántást készítettem, és 2-3 percig forralva besűrítettem. Nokedlivel tálaltam.

Forrás: Zilahy Ágnes, 1892.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése