2011. június 1., szerda

Galambleves

Aki evett már valaha galambból készült húslevest, eszébe sem jut idegenkedni ettől az ételtől. Rendkívül intenzív, zamatos, tápláló. Nem csoda, hogy régen betegeknek adták, mielőbbi felépülésük céljából.
Egy jó barátunk – aki szabadidejében galambtenyésztéssel foglalkozik - ajándékozott meg a galambhússal. Ezúton is köszönöm kedves András!
Klasszikus módon készítettem.



Hozzávalók:
·        1 galamb
·        2,5 l víz
·       
·        10 db egész feketebors
·        1 fej vöröshagyma
·        3 szál sárgarépa
·        1 szál petrezselyemgyökér
·        ¼ db zellergumó
·        ½ db karalábé
·        1 csokor petrezselyemzöld

Elkészítése:
A megtisztított galambot alaposan megmostam, majd hideg vízben, sóval, borssal és a vöröshagymával főni tettem. A húslevesek készítésére vonatkozó általános szabály, itt is érvényes. A legalacsonyabb lángot kell használni, hogy a leves éppen csak „pöszörögjön”.
A leves habját le kell szedni. 1,5 óra fövés után tettem bele a megtisztított zöldségeket. A leves teljes főzési ideje 3-3,5 óra volt. Cérnametélttel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése