2011. június 14., kedd

Haschéfánk

Ma szinte bele sem gondolunk, hogy régen milyen nehéz is lehetett egy háziasszonynak helyt állni hűtőszekrény, egy jó sütő vagy akár egy egyszerű turmixgép nélkül. Sokszor szükség volt azokra a fortélyokra is, melyek a maradékok hasznosítását célozták.
Következzék most egy olyan recept, melynek alapja a maradék sült csirke. Ez a finom haschéfánk nemcsak levesbetétként használható, jó alternatívája lehet a fasírtnak egy főzelékhez vagy salátához is.



Hozzávalók:
·        15 dkg sült csirke vagy pulyka
·        5-6 db csiperkegomba
·        ½ zsemle
·        1 dl tej
·        petrezselyemzöld
·        2 tojássárgája
·       
·        szerecsendió
·        zsemlemorzsa

Elkészítése:
A maradék sültet és a gombát apróra vágtam. A zsemlét tejbe áztattam, pár perc múltán kinyomkodtam és a húshoz adtam. Sóval, szerecsendióval fűszereztem, végül hozzáadtam a petrezselyemzöldet és a tojássárgájákat is. Alaposan összekevertem, majd vizes kézzel gombócokat formáztam a masszából. A gombócokat zsemlemorzsába forgattam és bő olajban kisütöttem. Húslevesbe csak tálaláskor került!

Forrás: Czifray, 1829.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése