2011. június 17., péntek

Rozmaringos csirkefalatok mustármártásba forgatott burgonyával

Németh Zsuzsána „burgonya mártással” című receptjét készítettem el ma. Akkoriban is sültek mellé tálalták köretként, így arra gondoltam, miért ne hozhatnám hozzá a kedvenc rozmaringos sültcsirke receptemet. Összeillő páros.
Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság kezdete...



Hozzávalók a csirkéhez:
·        80-90 dkg csontos csirkemell vagy csirkecomb (Ha csirkecombból készül, intenzívebben átjárja a rozmaring íze.)
·        só, bors
·        2 ágacska rozmaring
·        2 fej vöröshagyma
·        1 db kápia paprika
·        2 gerezd fokhagyma
Hozzávalok a körethez és a mártáshoz:
·        0,5 kg burgonya
·        3 dkg vaj
·        1 dl mustár
·        1 teáskanál dijoni magvas mustár
·        1kávéskanál fehérborecet
·        1 dl tejszín

Elkészítése:
A csirkét alaposan megmostam, sóztam, borsoztam, majd kacsasütő edénybe helyeztem. Mellé került a negyedelt vöröshagyma, fokhagyma, paprikaszeletek és a rozmaring ágak. 1 dl vizet öntöttem rá, és lefedve 190 fokon pároltam. Amikor átpárolódott, fedő nélkül még kb. 20 perc alatt pirosra sütöttem.
A burgonyát megtisztítottam, megmostam és kockára vágva enyhén sós vízben puhára föztem. Elkészítettem a mártást. A vajat megolvasztottam, hozzáadtam a mustárt és a borecetet. (Eddig tartott az eredeti recept.) 1 dl tejszínnel lágyítottam a vad mustárízt. (Akár több tejszín is kerülhet bele izlés szerint.)
A csirkét felszeleteltem, a burgonyával és a mártással tálaltam.

Forrás: Németh Zsuzsána, 1858.

1 megjegyzés:

  1. finom lehet, ha lesz friss rozmaringom és zöldségek akkor el is készítem:-)

    VálaszTörlés