2011. június 7., kedd

Spárgával, rákkal és zöldborsóval töltött sertésláb

Ennyi friss borsó és spárga mellett, adta magát ez az étel. Elkészítése kissé időigényes, de megéri a fáradozást. Csak egy hajszállal tér el a hagyományos ízektől, aki megkóstolja, szeretni fogja.



Hozzávalók:
  • 90 dkg sertéscomb
  • 15 dkg zöldspárga
  • 12 dkg borsó
  • 15 dkg garnéla
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 1 zsemle
  • 1 dl tej
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • só,bors
Gombamártáshoz:
  • 6-7 db nagyobb csiperkegomba
  • 2 evőkanál tejföl
  • 3 dl húsleves
  • 2 dkg vaj
  • petrezselyemzöld
  • só,bors

Elkészítése:
Töltelék: A spárgát, zöldborsót megtisztítottam, megmostam. A zöldségeket és a rákot külön-külön enyhén sós vízben puhára pároltam. Leszűrtem, hűlni hagytam. A zsemlét tejbe áztattam. 3 dkg vajat olvasztottam, beleraktam az apróra vágott petrezselymet, a kinyomkodott zsemlét, spárgát, borsót és a rákot. Átkevertem. Hozzáadtam 1 egész tojást és 1 tojás sárgáját. Sóztam, borsoztam és folyamatosan keverve készre sütöttem. (Pontosan úgy, ahogy a töltött csirke töltelékét készítjük.)
A sertéscombot középen felszúrtam, beletöltöttem a tölteléket. Sóztam, majd egy kevés vízzel (0,5 dl), lefedett edényben párolni kezdtem. 1óra 180 fokos sütőben. Majd fedő nélkül 30 perc alatt pirosra sütöttem.
Közben elkészítettem a gombamártást: Vajon megdinszteltem a szeletekre vágott gombát, sóval és borssal fűszerezve. Amikor kissé megpirult 2-3 evőkanál lisztet szórtam rá, majd átkevertem és felöntöttem a húslevessel. Az aprított petrezselyemzöldet beleszórtam. 10 percig főztem, majd hozzákevertem a tejfölt, és még egyszer felforraltam.
A hússzeleteket rizzsel és gombamártással tálaltam.

Forrás, Czifray, 1829.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése