2011. június 2., csütörtök

Szűzpecsenye a’la Dobos

Dobos C. Józsefet legtöbben cukrászként ismerik, de azt kevesen tudják hogy a szakácsmesterség területén is kiváló hírnevet szerzett. Tizennégy német nyelven írt szakácskönyvet adott ki, nagy sikerrel. Az 1881-ben megjelent Magyar-Franczia Szakácsköny pontos ételleírásai a mai napig remekül használhatóak.
Húsétele a vadas ízvilágához hasonlít, de készítési módja több ponton is különbözik attól. Az íze pedig: chez magnifique!



Hozzávalók:
·        80 dkg sertésszűz
·        10 dkg füstöltszalonna
·        só, bors
·        2 fej vöröshagyma
·        4 szál sárgarépa
·        2 szál petrezselyemgyökér
·        1,5 dl húsleves
·        2 evőkanál tejföl
·        1 mokkáskanál fehérborecet

Elkészítése:
A szűzpecsenyét alaposan megmostam, majd füstöltszalonna-csíkokkal spékeltem. Sóztam, borsoztam és a tepsibe helyeztem. A vöröshagymát, répát, petrezselymet megtisztítottam, karikára vágtam és a húsok köré szórtam. 0,5 dl vizet öntöttem rá. 190 fokos sütőben lefedve 1 órát pároltam, majd a zöldségeket egy külön lábasba szedtem. A húst fedő nélkül sütöttem tovább, 20 perc alatt pirosra sült.
Elkészítettem a mártást. A zöldségeket húslevessel öntöttem fel, majd rúdmixerrel pépesítettem. Hozzáadtam a tejfölt és az ecetet. Még egyszer átforraltam.
A hús és a mártás mellé steakburgonyát tálaltam.

Forrás: Dobos C. József, 1881., Éliás Tibor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése