2011. június 10., péntek

Teknősbéka-leves

"Elvagdalván négy vagy öt tekenős békának a fejét, lábát és farkát, forrázd le, bontsd fel, s vagdald öszve szép apróra, tégy lábasba egy darab vajat, aprított zöldpetrezselyemet, s ezekhez a tekenős békát, fojtsd be, hogy pergelődjék, azután hints egy kis lisztet, és tölts borsólevet reá, borsot, szerecsendió-virágot s két kanál tejfelt adván hozzá, forrald fel, s tálald ki pirított zsemlére."
Forrás: Czifray, 1829.


Régi ízek rekonstruálása ide vagy oda..., csak nem feltételezitek rólam..., hogy én..., hogy valaha is..., hogy képes lennék...!!!
Nem, egy aranyos kis teknősbéka nálam soha nem fog ilyen sanyarú sorsra jutni. 
Szegénykém...
A kép innen.

3 megjegyzés:

  1. Petra!
    Hát "nyuszi" vagy!
    Már majdnem elhittem,hogy tényleg megcsináltad!
    De legalább nem lettem rosszul....

    Jó poén!

    VálaszTörlés
  2. Köszi. Örülök, hogy tetszett. Azért gondolj bele, van ahol ez belefér a szokásos vasárnapi menübe. Na, oda sem megyek mostanában...

    VálaszTörlés
  3. Hú, ezt most vettem észre, fel is kaptam a fejem. Már megijedtem, hogy félreismertelek. :-)

    VálaszTörlés