2011. június 9., csütörtök

Vaníliaszarvasok meggytöltelékkel

Kezdetben, mikor régi ételleírásokat tanulmányoztam, párszor belefutottam a „szarvas” kifejezésbe. Első gondolatom a hús volt, de a „reszelj le 3 szarvast” receptrészlet némiképpen megingatott ebben a hitemben. Aztán, egyszer csak bevillant a kifli, melyet valószínűleg szarvasagancshoz hasonló formája miatt nevezhettek így.
Ma vaníliás kifliket hoztam. A kelt tészta édessége és a meggy savanykás íze együtt tökéletes. Jön ő még az én konyhámba…



Hozzávalók:
  • 50 dkg finomliszt
  • 2 dl tejszín
  • 25 g élesztő
  • 6 dkg cukor
  • 1 csipet só
  • 8 dkg vaj
  • 1 csomag bourbon vaníliás cukor
  • 4 tojássárgája
  • 1 kávéskanál vaníliaesszencia
  • 30-40 dkg meggy
  • fahéj
  • 10 dkg porcukor
Elkészítése:
A lisztet a porcukorral, vaníliás cukorral és a csipet sóval elkevertem. A vajat megolvasztottam. A tejszínt enyhén meglangyosítottam (Nem szabad túlmelegíteni, langyos legyen!), belekevertem 1 csipet cukrot, belemorzsoltam és elkevertem az élesztőt. Pár perc alatt felfutott. A liszthez öntöttem az élesztős tejszínt, a 4 tojássárgáját és a vaníliaesszenciát.
A turmixgép dagasztóspiráljával dagasztani kezdtem. Mikor a tészta kissé összeállt, hozzáadtam a vajat. Alaposan kidolgoztam, amíg szép hólyagos lett. (15-20 percet vett igénybe.) Kelesztő tálban - kevés liszttel megszórva - 45 perc alatt duplájára kelesztettem. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, kinyújtottam. Háromszögformákat szabtam ki belőle. Ez a mennyiség 12 db-ra volt elég. (Lehet kisebbre is vágni, nekem normál kifli méretűek lettek.) A háromszögek szélesebb oldalára szorosan egymás mellé helyeztem a meggyszemeket, fahéjas porcukorral szórtam. A kifliket feltekertem, és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Konyharuhával letakartam és még egyszer duplájára kelesztettem. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A kifliket tojásfehérjével lekentem, 20 perc alatt pirosra sütöttem. A maradék fahéjas porcukorral szórva tálaltam. 

Forrás: Czifray, 1829.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ez a meggyes töltelékes kifli. Jön a barátnőm elkészitem, ha megengeded, leirnám:):):) Köszönöm!!!!

    VálaszTörlés