2011. június 21., kedd

Virágoskáposzta-leves agglegénnyel

Ez a könnyű zöldségleves pillanatok alatt elkészül. Érdemes kipróbálni, kellemesen selymes. Aki a krémlevesként szereti, csak turmixolja el.



Hozzávalók:
·        1 fej karfiol
·        1,5 l marhahús alaplé
·        3 dkg vaj
·        2 evőkanál liszt
·       
·        szerecsendió
·        2 evőkanál tejföl
·        1 tojás sárgája

Elkészítése:
A karfiolt megmostam, rózsáira szedtem. Húslében puhára főztem. Elkészítettem a rántást, és a leveshez adtam. Szerecsendióval, sóval ízesítettem, majd tejföllel és tojássárgájával behabartam.
Még egy kicsit főztem, de ilyenkor már forralni nem szabad, mert a tojássárgája kicsapódik.
Aprított petrezselyemzölddel és agglegénnyel tálaltam. Agglegény recept itt.

Forrás: Czifray, 1829.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése