2011. december 10., szombat

Kávé-commsume


Ice-coffee életérzés. Rendkívül egyszerű és finom édesség. Koffeintartalma miatt csak felnőtteknek ajánlom. A recept nekem túl intenzíven kávés, legközelebb kicsit változtatok az arányokon.


Hozzávalók (3 formához):
·        2 dl kávé
·        1 dl tejszín (állati)
·        1 evőkanál cukor (ízlés szerint több)
·        2 tojássárgája
·        2 egész tojás

Elkészítése:
A kávét lefőztem, hagytam langyosra hűlni. Hozzáadtam a tejszínt a tojásokat és a cukrot, és habverővel egyenletesen elkevertem. Felfújt formákba adagoltam. A formákat tepsibe helyeztem, amit langyos vízzel töltöttem fel. (A formák feléig érjen!) 120 fokra előmelegített sütőben 35-45 percig sütöttem. (Akkor jó, ha megszilárdult a formában, nem lötyög.) Sütés után kihűtöttem és tálalásig néhány órára hűtőszekrénybe raktam. Tejszínhabbal és pirított mandulaszeletekkel tálaltam.

Forrás: Németh Zsuzsána, 1858.

19 megjegyzés:

  1. Ez biztos nagyon finom lehet!!

    VálaszTörlés
  2. Ejh, ma még nem is ittam kávét! Lehet ezzel kellene kezdenem ? :D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  4. Micsoda "újdonság" 1858-ból! Még nem is hallottam hasonlóról. Vajon meddig lehet eltartani állagváltozás-nélkül?

    VálaszTörlés
  5. Nagyonf inom lehet:) A jeges kávét meg a kávé fagyit is szeretem nagyon:)

    VálaszTörlés
  6. Most jólesne. Enyhén telepakoltam a pucort csülökkel. Behűtve, megnyugtatná háborgó gyomromat. Milyen jó, hogy te kerülöd az ilyen margarinos-hulalás iszonyadványokat. Csakis minőségből lehet minőséget előállítani. Ez meg olyan kis szép. Olyan kis egyszerű, de nem is kell több. Pont így a fini.))

    VálaszTörlés
  7. Kávéholisták előnyben! :D Fincsi desszert!

    VálaszTörlés
  8. Ezt azonnal el kell mentenem! Nem vagyok kávéfüggő, de a finom kávét nagyon szeretem. Ez egy tökéletes desszert! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  9. Én egy kávéholista vagyok, nekem nagyon jól jönne, de én cukor nélkül fogyasztom, viszont ezt a kávét nem fogyasztanám cukor nélkül. Így nagyon isteni lehet.:))

    VálaszTörlés
  10. Én tejes kávét, vagy 3 in 1 cappuccino-t iszom, és ez is tuti finom! Esetleg kevesebb kávéval készíteném és akkor a gyerekek is elkanalazhatják. :) Ráadásul pont egy ebéd utáni kicsi desszert, amivel biztosan nem esnék túlzásba! :D

    VálaszTörlés
  11. Nekem jöhet ennyire kávésan is! Nagyon klassz!

    VálaszTörlés
  12. Szeretem a kávét, a déli kávé helyett szívesen kikanalaznék egy adagot belőle:-)

    VálaszTörlés
  13. Ez nagyon jól néz ki, és biztos nagyon finom is! Az ünnepek alatt tuti, hogy kipróbálom.

    VálaszTörlés
  14. Intenzíven kávés?, akkor ez a férjemnek való, Ő a kévét, is kávéval issza, mentettem, köszi! :)))

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szeretem a kávés finomságokat, és ez bizony nagyon is annak tűnik.:)

    VálaszTörlés
  16. Ez pont nekem való! tetszik:)

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm szépen mindenkinek!
    Tejszínhab: Holnap reggelre is jó lesz?

    Márti: A receptet évezredekig, a desszert meg nem éri meg a másnapot... :)

    VálaszTörlés
  18. Milyen különleges kávé deszert, ami nagyon finomnak néz ki. Kimondottan egyszerü, és elegáns!

    VálaszTörlés
  19. Hm. kívánatos, azért a napi 1 kávém mellé még el tudnám fogyasztani a desszerted is :D

    VálaszTörlés