2011. december 21., szerda

Marcipános konyakmeggy


Gerbeaud Emil találmánya a konyakmeggy mindenképpen tervben volt nálam, de hobbi  bonbonosként visszariasztott, hogy folyékony töltelékkel dolgozzam. A marcipános konyakmeggy megvalósításához Zsuzsi receptjei (konyakosmeggy, marcipános konyakmeggy) nyújtottak segítséget, nálam a kettő ötvözetéből készült el ez a rendkívül finom bonbon. Ezúton is köszönöm az ötletet!

 
 Hozzávalók:
·        125 g 70%-os étcsokoládé
·        1,25 g porított kakaóvaj

·        15-20 szem meggy (befőtt), annyi befőttlével, hogy ¾ részéig ellepje
·        0,5 dl konyak
·        5 dkg marcipán

Elkészítése:
A meggybefőttbe beleöntöttem 0,5 dl konyakot és 2 napig hűtőben érleltem.  A felhasználás előtt a meggyet leszűrtem és késes mixerben a marcipánnal pépesre vágtam. Adtam hozzá még két evőkanál konyakos befőttlevet, hogy a krém elérje az általam kívánt állagot.
A bonbonformát hajszárítóval kissé átmelegítettem. Az étcsokoládét temperáltam és a bonbonformába öntöttem. Habkártya segítségével azonnal lehúztam és a konyhapulthoz óvatosan, de alaposan ütögetve eltávolítottam a buborékokat.
1-2 perc után a formából a tálba visszacsurgattam a csokoládét. Ennyi idő alatt a csokoládé egy része megszilárdul, és vékony burkot képez a bonbonforma mélyedéséiben. Habkártyával ismét lehúztam, majd pár percre hűtőbe tettem.
Amikor megszilárdult a csokihüvelyekbe töltöttem a krémet. Fél órára hűtőbe tettem. A csokoládét ismét temperáltam és lezártam a bonbonokat.

24 megjegyzés:

  1. Marcipános, mi? Csábíts csak, csábíts!)) A gixer ellen nem tudsz tenni, néha meggajdul az oldalad. Mostanság nálam is gond van a bloggerrel.

    VálaszTörlés
  2. Ennél finomabb bon-bont nem tudnék el képzelni. Valami fantasztikus szépség, és finomság...szinte el széditő!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépségesek! Porított kakaóvajat hol veszel? Tényleg nagyon guszták, elképzelem az ízét...

    VálaszTörlés
  4. Hű, ez isteni lehet! :))
    Imádtam régen a konyakmeggyet, a maiak már sajnos meg sem közelítik azokat.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek formásak !
    Az íze nagyon finom lehet ! Milyen is lehetne konyakos meggy és marcipántól?:-))

    VálaszTörlés
  6. Az a töltelék... nagyon csábítóan néz ki:-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon csinosak és biztosan nagyon finomak is. A csokik közül a konyakos meggyet eszem meg legszívesebben. De ha csoki nélkül lehetne venni csak olyan likőrös meggyet, azt még szívesebben megenném :D

    VálaszTörlés
  8. Profi bonbonok, csodaszépek:)Imádom a konyakos meggyet. Ez a marcipános is nagyon finom lehet, sajnos én befalnám az egészet egymagam:)

    VálaszTörlés
  9. Csodaszép bonbonokat készítettél. Húúú, de tudnám szeretni őket.:))

    VálaszTörlés
  10. Petra, gratulálok, ez már nem hobbi-bonbonos "kreálmány", profi munka. Csodás!

    VálaszTörlés
  11. Szépséges és bátor vagy, hogy meg merted valósítani!

    VálaszTörlés
  12. Meghiszem azt, hogy finom!! A konyakmeggyről már tudod, hogy a kedvencem, a másik pedig a marcipán! Így ahogy van jöhet is! Van még? Szépek lettek nagyon! :D

    VálaszTörlés
  13. Rendkívül finom és rendkívül mutatós! Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  14. Gyönyörű lett, és biztosan isteni finom!!

    VálaszTörlés
  15. Számomra lenyűgöző,minőségi munka!!!Hogy én mikor tudok ilyent készíteni???????hát????

    VálaszTörlés
  16. Csodaszépek, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  17. Van konyakmeggy befőttem, most lett kész a hamis marcipán, és megcsinálom, mert nagyon jó recept!

    VálaszTörlés
  18. Petra, ez nagyon jól hangzik, csodaszépek, főleg a kis meggydarabkákkal a tetejükön. :-)

    VálaszTörlés
  19. Nagyon szépek a bonbonjaid, már máskor is megcsodáltam:-)

    VálaszTörlés
  20. Nem tudok, nem tudok, neeem tuuudoook, ilyen szép bonbonokat készíteni és pont. Beismerem próbálkoztam de még a családomnak sem mutattam meg olyan rondák voltak. Most egy ici picit irigy vagyok Rád, az baj?
    Kedves Petra! Nagyon boldog Karácsonyt kívánok!!!

    VálaszTörlés
  21. Köszönöm szépen mindenkinek! Örülök, hogy elnyerte a tetszéseteket. Tényleg nagyon finom lett. Már hozom is a következőt. :)

    Kriszta: Porított kakaóvaj beszerzési helye: godwill.hu.

    Melissina: Biztosan sikerülne!

    Juci: Nem baj! Én nálad szoktam olyasmikkel találkozni, amit nem tudnék, úgyhogy kvittek vagyunk.
    Boldog Karácsonyt kívánok én is neked!

    VálaszTörlés