2012. június 25., hétfő

Mandulás meggypite

Érdekesnek találtam a tészta készítésének technikáját, különösen a tejszínnel áztatott zsemlemorzsa alapot. Tömör állagú, intenzíven mandulás lett, azonban nem nyűgözött le túlzottan. Azért elfogyott, az utolsó morzsáig…


Hozzávalók:
- 12 dkg Naturecookta mandulaliszt vagy darált mandula
- 8 dkg zsemlemorzsa
- 6 dkg Xukor
- 2 dl tejszín
- 1-1,5 dl tej
- 3 tojás sárgája
- 4 tojás fehérje
- 50 dkg meggy
- porxukor
- szeletelt mandula

Elkészítése:
A tojásfehérjét kemény habbá vertem. A zsemlemorzsát tejszínnel és tejjel elkevertem, hozzáadtam a mandulalisztet, xukrot és a tojások sárgáját. Turmixgéppel alaposan elkevertem, majd óvatos, de határozott mozdulatokkal beledolgoztam a tojásfehérjék habját. Sütőpapírral bélelt (32*22 cm) tepsibe simítottam a massza felét, rá kimagozott meggyet halmoztam, melyet kevés xukorral megszórtam. Erre került a következő tésztaréteg, melyet mandulaszeletekkel szórtam. 180 fokon 35-40 percig sütöttem. Kihűlés után szeleteltem fel, és porxukorral hintve tálaltam.

Forrás: Németh Zsuzsána, 1858.

11 megjegyzés:

  1. Tényleg érdekes a tésztája, nagyon finomságosnak látszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem tetszik, mást sem csinálok mint különböző pitéket próbálok ki, mert keresem az igazit, de Gerdinél találtam egy nagyon fogunkra valót. Viszont ez is próbagyanús!! :)) Én a xukorral készült sütiket felesbe szoktam igazi cukorral különben nem elég édes, nem ez lehetett a bibi?
    Tetszik a fotó is!! :))

    VálaszTörlés
  3. Én azért szívesen megkóstolnám, mert nagyon tetszik. :P

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kellemes ízű lehet a tésztája a meggyel együtt. Guszta nagyon!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép, és azért biztos finom volt, ha utolsó morzsáig elfogyott, még akkor is, ha nem nyűgözött le túlságosan :)!

    VálaszTörlés
  6. Amiben meggy van az nekem jöhet:) Nagyon jól néz ki, érdekes nagyon a tésztája.

    VálaszTörlés
  7. Hmm, nagyon tetszik! Főleg, hogy mandulaliszttel készült.

    VálaszTörlés
  8. A meggyes és mandulás süteményeknek nálunk mindig nagy sikere van, így ebből a pitéből is bevállalnák néhány szeletkét.:)

    VálaszTörlés
  9. Kinézetre mindenesetre jeles! :-))

    VálaszTörlés