2012. október 1., hétfő

Tejfellel és citrommal sült csirkecombok


 Pár hete jót mosolyogtam kedves barátném filozofikus okfejtésén a boldog húsokról. Bennem húsevőként fel nem merült volna ez a gondolat… Ha ez a csirke életében nem is volt boldog, most már biztosan az! Nem is lehet más, hisz Czifray útmutatásai alapján készült. Pirosan mosolygós. Bátran ajánlom.


Hozzávalók:
- 6 db egész csirkecomb
- só, bors
- 7-8 dl tejföl
- 2 egész citrom
- 0, 5 dl víz

Elkészítése:
Magas falu tepsibe öntöttem 5 dl tejfölt és 0,5 dl vizet, erre helyeztem a lesózott csirkecombokat. Borssal fűszereztem. A maradék tejfölt a húsok tetejére kentem. A citromokat gerezdekre vágtam és a húsok közé tettem. 200 fokos sütőben, lefedve 1 órát pároltam majd fedő nélkül még 30 percig pirosra sütöttem. Steakburgonyával tálaltam.

Forrás: Czifray, 1829.

18 megjegyzés:

  1. Petra ez fantasztikus!!! A boldog állatoknak nem tudom finomabb-e a húsa, de ez itt nekem biztosan nagy boldogságot okozna! :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, nagyon guszta, szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépre megsült, guszta! Finom lehet, szívesen elropogtatnám a pirult részét!:-)

    VálaszTörlés
  4. Jót mosolyogtam eme combok boldogságán. Az biztos, hogy nagyon guszta, és én most boldogan felfalnám. Éppen van itthon csirkecomb, így meg is van mit főzők holnap. Köszi a fincsi receptet.:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, és egyszerűen el is készíthető! :) Újra és újra bebizonyítod, hogy bizony régen is nagyon finoman tudtak főzni! :)

    VálaszTörlés
  6. Az a gyönyörűséges pirulgatás a citrom karamellizálódásának is a jótékony hatása. Bravó!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta, valóban mosolyognak :)
    Nem tudom ma tartod-e a névnapodat, de ha nem, akkor is Isten éltessen sokáig, és további boldog, örömteli sütést-főzést és minden jót kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ma tartom. Nagyon aranyos vagy, hogy gondoltál rám, köszönöm szépen. :)))

      Törlés
  8. Én akkor lennék boldog igazán, ha kaphatnék belőle egy kis kóstolót...:-DDD

    VálaszTörlés
  9. Szuperjó!!! Imádom az ilyen egyszerű és nagyszerű recepteket :-)

    VálaszTörlés
  10. Boldog hús, boldog ember, lényeg, hogy finom legyen, mármint a csirke, ha már kész. Ez nekem nagyon tetszik! :-))

    VálaszTörlés
  11. Kedves Petra! Nagyon boldog névnapot kívánok! Kellemes ünneplést az egész családnak! Mert gondolom este köszöntés lesz?:-)

    VálaszTörlés
  12. Azonnal mentettem ezt a receptet. Először a fotó fogott meg, annyira guszta. Következő pillantásom a receptre esett, és láttam, milyen egyszerű hozzávalók kellenek, nem beszélve arról, hogy csak betolom a sütőbe és elvan ott magának egy ideig. Nagyon tetszik. :))

    VálaszTörlés
  13. A sült csirkecombjaid nagyon guszták (főleg most, hogy megéheztem)!
    Szeretettel köszöntelek névnapod alkalmából!

    VálaszTörlés
  14. Szép lett, nagyon finom a citromos csirkecomb, én tejföl nélkül készítem :)

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm a kedves megjegyzéseket és a névnapi jókívánságokat! :)

    VálaszTörlés
  16. Ha a csirke nem is, de aki eszi, biztos boldog lesz:-) Nagyon fincsi lehet!

    VálaszTörlés