2013. március 9., szombat

Hogyan készül a krémrózsa?

A legutóbbi tortám díszítése láttán többen kértétek tőlem, hogy mutassam meg a krémrózsák készítését. Ezt a technikát a youtube oldalon látott angol nyelvű videókból tanultam, fázisfotók helyett megmutatom nektek, mert ezeken jól látszik a szirmok nyomásának módja. Nem eszeveszetten bonyolult, pusztán egy kis gyakorlást igényel.


Kellékek:
- habzsák
- sziromcső
- bambuszpálca vagy rózsaszög
- konyhai olló

A rózsák készítésének alapvető kelléke a csepp alakú nyílással ellátott nyomócső, az un. sziromcső. Többféle méretben lehet kapni. Én a 104-es számú sziromcsövet használom. A rózsákhoz szükséges krém kellőképpen kemény kell, hogy legyen, mert lágy krém esetén (pl. tejszín) a virág eldeformálódik, szétcsúszik. Általában vajkrémet használok. Ehető, de itt nem az íz, hanem inkább a látvány dominál.

Hozzávalók a krémhez:
- 25 dkg vaj vagy margarin
- 10-15 dkg porcukor
- 1 evőkanál rum
- ételfesték

Elkészítése:
Ez a mennyiség a torta teljes díszítésére, a rózsákra és a levelekre is elegendő volt. A vajat porcukorral és a rummal habosra kevertem. Ételfestékkel színeztem. (Nekem ez a krém vált be, de lehet próbálkozni más vajas, finoman ízesített tortakrémekkel. Akár a vajhoz fehér csokoládét adagolva…)
A krémet a habzsákba töltöttem, és bal kezembe bambuszpálcát fogva, jobb kézben a zsákot tartva a krémből a pálcára nyomtam a rózsa közepét. A pálcát eközben lassan forgatni kell.
A csepp alakú nyomócső szélesebb vége legyen alul, szűkebb része felül. Ha a krém túl kemény, akkor nagyon nehéz kinyomni. Ilyenkor félrerakom, hogy egy picit melegedjen szobahőmérsékleten. (Azonban túlságosan ne melegedjen fel, mert készítés közben szétcsúszik a rózsa!)
A következő szirmokat íves, körkörös mozdulattal a pálcát forgatva készítettem el. A további szirmoknál is így haladtam tovább, míg a rózsa el nem érte a kívánt méretet.
Konyhai ollóval óvatosan leemeltem a pálcáról és tányérra vagy közvetlenül a tortára helyezem. Én tányérra szoktam tenni, és alaposan lehűtöm. A torta díszítésekor pedig késsel alányúlva óvatosan ráhelyezem.


Itt egy videó a rózsakészítésről, többek között ebből is tanultam:



A rózsaszöget használó cukrászok kicsit más technikával készítik:


 

A leveleket az itt látható nyomástechnikával készítettem: http://www.reformkorikonyha.blogspot.hu/2011/09/igy-keszult-viragtorta.html

11 megjegyzés:

  1. Petra, köszi az infókat, én is kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép, de azt hiszem marad a gyönyörködés a Te csodás sárga rózsáidban:)

    VálaszTörlés
  3. Első látásra tényleg egyszerűnek tűnik, kérdés, nekem mennyire menne...

    VálaszTörlés
  4. Bár tényleg nem tűnik bonyolultnak, egy kis gyakorlat biztosan kell hozzá! :) A te rózsáid gyönyörűek lettek! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ügyes vagy Petra, csodaszép ez a krémrózsás torta. Tényleg nem tűnik bonyolultnak a készítés, jó, hogy feltetted a filmeket. Aki nincs benne a tortázásban annyira, az nem is tudja, milyen eszközök vannak, amikkel ilyen csodákat lehet alkotni. De mostmár tudjuk :)!! Köszi :)!

    VálaszTörlés
  6. Azért a videón már nagyon profik. Tuti én elkenném az egészet...De nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  7. gyönyörű :)

    látogass el új blogomra.

    http://recept-tura.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó lett ez a torta és köszi a videókat!

    VálaszTörlés
  9. Szia! Ez a krém nem túl lágy ? NEm folyik szét formázás közben?

    VálaszTörlés
  10. Szia! Ez a krém nem túl lágy? Nem esik szét , miközben a nyomózsákból kikerül?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, nekem bevált, mert ha keményebbre készítem nem tudom kinyomni a zsákból. Alaposan behűtöm, és úgy használom. A zsákot sem töltöm teli, hogy ne olvadjon meg a kezem melegétől, hanem kisebb adagokban kb 3-4 rózsánként adagolom. A többi krém pedig addig is a hűtőben.

      Törlés