2013. november 24., vasárnap

Töltött pulyka angol módon



Dobost olvasva nagyon tetszett, hogy a libasült elkészítési módjait taglalva kitért a különböző nemzetek szokásos ünnepi töltelékeire. Az angolok almás-zsályás verzióját olvasva már indult is be a képzelőerőm. Olyannyira, hogy a kertemben csak ezért lett zsálya… A nemes szárnyasra ezúttal nem ruháztam be, az első próba alanya a pulyka lett. A töltelékhez pedig egy kis körtét is kombináltam. Levett a lábamról.



Hozzávalók:
- 2 szép darab bőrös pulyka felső comb
- 5 dkg vaj
- 1 fej vöröshagyma
- 2 alma
- 3 körte
- 5 db friss zsályalevél
- 1 evőkanál mustár
- 1 teáskanál cukor
- 2 evőkanál zsemlemorzsa
- só
- 5 gerezd fokhagyma
- 1 fej vöröshagyma

Elkészítése:
Apróra kockáztam a vöröshagymát és vajon üvegesre pároltam. A gyümölcsöket megtisztítottam, magházukat eltávolítottam és kockákra vágtam. A gyümölcsökhöz adtam a hagymát, sóval, cukorral, mustárral és az apróra vágott zsályával fűszereztem. Végül hozzákevertem a zsemlemorzsát is. (A legközelebbi próbálkozásánál a töltelék mennyiségét 1,5 szer növelem!)
A pulykacombokat sóztam, majd a bőrös részük alá betöltöttem az almás-körtés tölteléket. Kacsasütő edénybe helyeztem, melléjük dobtam a fokhagymagerezdeket és a vöröshagymát. Kevés vizet (1,5 dl) öntöttem alá, és 190 fokon lefedve 2 órát, majd fedő nélkül 30 perc alatt pirosra sütöttem. Sütőtökkockákkal és rukkolával kínáltam.

Forrás: Dobos C. József, 1881.

7 megjegyzés:

  1. Petra, ez isteni! Akár az ünnepi asztal főételeként is eltudom képzelni, sőt , szerintem így is lesz!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen tervben van! :))) Kacsát fogok megtölteni ezzel a töltelékkel. :)))

      Törlés
  2. Hű, azért pulykával is nagyon-nagyon finom lehetett, nagyon jól hangzik! :) És szuper a köret is! :)

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép, ezt ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a recept, finom és guszta is. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta ! Ünnepi asztal ékessége lehet egy ilyen szép és finom sült!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom húsétel. Képzelem milyen ízek lehettek a sült tökkel és a rukkolával. Mesés!

    VálaszTörlés